Haberler

NİSAN - MİLLİ ÖĞELER İÇEREN ŞİİR VE ŞARKILARIN ÖĞRETİLMESİ

1.     Milli öğeler içeren şiir ve şarkı içerikleri belirlendi. (1-5 Nisan) Belirlenen şiir ve şarkılar: ·       Bugün 23 Nisan ·       İstiklal Marşı ·       Bizim Bayramımız ·       Oynaya Oynaya Gelin Çocuklar ·       Parla ·       Atatürk Çocukları ·       Özgürlük   2.     Tüm çocuklara bireysel farklılıklara uygun şiir ve şarkılar öğretildi. (7-19 Nisan) Öğretilen şiir ve şarkılar: ·       Bugün 23 Nisan ·       İstiklal Marşı ·       Bizim Bayramımız ·       Oynaya Oynaya Gelin Çocuklar ·       Parla ·       Atatürk Çocukları ·       Özgürlük     3.     23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulumuzda coşkuyla kutlandı. Bayram programı:   ·       Saygı duruşunun ardından İstiklal Marşı okundu ·       Ardından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapıldı ·       Anasınıfı A şubesi öğrencileri Hayat Bayram Olsa adlı dans gösterisini yaptılar. ·       Sınıfımız öğrencilerinden Ayşegül İri 23 Nisan adlı şiirini okudu. ·       Anasınıfı B şubesi öğrencileri Sen Gidince adlı dans gösterisini sundu. ·       Çocuklar müzikler eşliğinde dans edip eğlendiler. ·       Tüm öğrenciler sınıflarıyla birlikte Müdürümüzle fotoğraf çekildiler.

Devamı

MART-TEMATİK KELİME KARTLARI HAZIRLANMASI

DilimizinZenginlikleriProjesikapsamındaokunankitaplardakibilinmeyen kelimelere yönelik Söyle-Çiz etkinlikleri yapıldı. Kelimelertemalarbağlamındaayrıştırıldı. Temalarbağlamındaayrıştırılankelimelerhakkındasohbetedildi. Tümsınıfın etkinkatılımıylakelimekartlarıhazırlandı vesınıfiçi etkinliklerde uygulandı. Öğrenciler etkinliklere aktif katılım sağladı.

Devamı

YAŞLILAR HAFTASI

Yaşlılar Haftası münasebetiyle sınıfımızda önce pano oluşturuldu. Ardından drama ile canlandırmalar yapılarak yaşlıların toplumuzdaki yerinden ve katkılarından bahsedildi. Öğrencilerimiz yapılan bu etkinliğe istekli bir şekilde katılım sağladı.

Devamı

ŞUBAT-KÜLTÜREL ÖGELER İÇEREN ETKİNLİKLERİN HAZIRLANMASI

1.    Okul öncesi öğretmeni tarafından bu ay yakından uzağa ilkesi temel alınarak Türk kültürüne uygun ögeler ve içerikler belirlenerek günlük eğitim akışlarına uyarlanarak uygulanmıştır. Şubatın ilk haftası (5-9 Şubat) öncelikle Hatay yöresinde çokça bulunan zeytin, zeytinyağı ve zeytin ağaçlarıyla ilgili etkinlikler planlandı. Çocuklarla zeytinin yetişme ve sofralarımıza gelene kadarki süreci hakkında belgesel izletilip bilgilendirmeler yapıldı. Sınıfça zeytin fidesi dikme etkinliği gerçekleştirildi. Ardından çocuklarla birlikte zeytin yaprağı baskısı yapıldı ve getirilen zeytinlerin tadına bakıldı. Süreçte bilinmeyen kelimeler (fabrika, sıkım vb.) çocuklara kavratıldı. Şubatın ikinci haftasında (12-16 Şubat) Hatay’ın meşhur lezzetlerinden olan künefe temalı etkinlik gerçekleştirildi. Veli katılımı sağlanarak velimiz Meryem hanım tarafından sınıfımızda çocuklarla birlikte künefe yapıldı. Velimiz öncelikle künefe için gerekli malzemeleri tanıtarak süreç hakkında bilgi verdi. Ardından çocukların katılımıyla birlikte künefe pişirilip yenildi. Şubatın üçüncü haftasında ise (19-23 şubat) Yakından uzağa ilkesi temel alındığından şehrimizle ilgili etkinliklerin ardından Türk kültüründe önemli bir yere sahip olan Nasreddin Hoca çocuklara tanıtıldı. Hayatı ve yaşadığı dönemle ilgili bilgiler verilerek kültürümüzdeki önemi çocuklara kavratıldı. Fıkranın ne demek olduğu konuşulduktan sonra ‘Parayı veren düdüğü çalar, kazan doğurdu ve ben zaten inecektim’ adlı fıkralar olay ve hikaye kartlarıyla çocuklara anlatıldıktan sonra çocuklardan fıkraya uygun kartlarla olay sıralaması yapmaları istendi. Çocuklar bu etkinlikten sonra Nasreddin hoca boyama sayfasını boyayıp kesip sakallarına pamuk yapıştırıp panoda sergilediler.    

Devamı

OCAK-UZMAN DAVETİ

Uzman Daveti kapsamında Çakıryiğit Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Sema Dağ tarafından Etkileşimli Kitap Okuma semineri okulumuzda yüz yüze gerçekleştirildi. “YAVRU AHTAPOT OLMAK ÇOK ZOR”kitabının etkileşimli kitap okum aetkinliği yapıldı. Uzman Daveti ve Çocuklarla İletişim Kurma kapsamında “MASALSAATİ” etkinliği düzenlendi. Davet ettiğimiz öğretmenimiz kitabı okumadan önce hareketli bir tanışma oyunu oynanarak çocuklarla tanışmış oldu.  Okuma saatinde kullanılan kukla,sunum ve anlatım çocukların ilgisini çok çekti. En nihayetinde gerçekleştirilen Masal Saati etkinliği, okulöncesi öğrencilerinin dil ve kültür bilincini geliştirmeye yönelik önemli bir adım oldu. Uzmanın etkileşimli yaklaşımı ve çocuklarla kurduğu iletişim, projenin temel hedeflerine uygun bir şekilde çocukların dil becerilerini güçlendirmeye katkı sağladı. Uzmanın paylaştığı bilgiler ve etkileşimli aktiviteler, öğrencilerin edebiyata olan ilgilerini arttırdı ve dil gelişimlerine olumlu etkiler bıraktı. Bu etkileşimli deneyimler, Dilimizin Zenginlikleri Projesi’nin okulöncesi kademesindeki başarılı bir uygulamasını temsil etmektedir.  

Devamı

Okulumuzda bugün C vitamini şenliği gerçekleştirildi.

Öğrencilerimiz istekli ve keyif alarak C vitamini şenliğini gerçekleştirdi. Şenlik sonrası sıkılmış mandalina ve portakal suyunu içtiler.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayı Etkileşimli Kitap Okuma faaliyeti gerçekleştirildi.

Aralık ayı etkileşimli kitap okuma etkinliği kapsamında "Büyüteç" adlı kitap okundu. Ardından okunan kitabın içeriğine bağlı olarak etkinlik ve gözlem yapıldı.

Devamı